Je retourrecht of ontbindingsrecht

Je mag je bestelling zonder op gaaf van reden retourneren of annuleren, dat is je wettelijke recht ;) Er zijn natuurlijk wel een paar voorwaarden, zoals het niet viesmaken of gebruiken van de spullen. 

Annuleren

Heb je je bestelling nog niet ontvangen? Dan mag je je bestelling altijd annuleren. Uitzondering je hebt een product besteld in speciale maten of wensen en dit product is al in productie. Alle andere producten/bestellingen kunnen worden geannuleerd. Annuleren is niet moeilijk, stuur een email naar info@becidor.nl met:

  • je ordernummer
  • mededeling dat je je bestelling wilt annuleren

Je mag ook de voorbeeld tekst herroeping voor de het annuleren gebruiken.

Wat mag je met het product doen tijdens de bedenktijd?

Bekijk en bestudeer het product zoals je ook in de winkel zou doen, bijvoorbeeld:

  • Voorbeeld 1 Barebackpad: Haal de barebackpad uit de doos en het plastic, laat de kaartjes er nog even aanzitten. Bekijk hem van alle kanten. Poets je paard en leg op hem een groot badlaken, vervolgens kun je de barebackpad passen zonder dat de barebackpad vies wordt. Er mag niet met een nieuwe barebackpad worden gereden. Besluit je hem retour te zenden? Kijk de barebackpad dan wel even na voordat je hem retour stuurt of er geen verdwaalde paarden haren op zitten. Gebruikte producten nemen we ook retour, maar dan brengen we wel schoonmaakkosten in rekening. Dit brengen we in mindering op de retourbetaling.
  • Voorbeeld 2 Schoenen: Haal de schoenen uit de doos, laat de kaartjes er nog even aanzitten. Bekijk ze van top tot teen. Pas ze en loop er een stukje mee door je huis om te kijken of ze lekker zitten. Maar ga er niet mee paardrijden. Besluit je de schoenen retour te zenden? Kijk ze dan voor retourzending nog even na en stop ze netjes terug in de doos. 
  • Voorbeeld 3 DVD: Als de verpakking, ingeval van CD's, DVD's, Blu-Ray discs of software, een verzegeling bevat. Mag je de verpakking niet openen. Heb je dit wel gedaan dan kan je het product niet meer retour zenden.
  • Voorbeeld 4 Voer: Van een voerbestelling mag je de omdoos van de zakken uiteraard openen. Daarna ga je het voer natuurlijk aan je paard voeren. Na het openen van een zak en het voeren aan je paard kan het product niet meer retour gezonden worden. Twijfel of je paard het lekker vindt, bestel dan eerst een proefverkpakking. Heb je meerdere zakken besteld en maar één zak geopend? Dan mag de rest uiteraard wel retour gezonden worden.

Bedenktijd

Na ontvangst heb je 30 dagen de tijd om te laten weten dat je de producten retour wilt sturen. Wanneer start deze bedenktijd:

  • De bedenktijd verstrijkt 30 dagen na de dag waarop jij, of een door jou aangewezen derde anders dan de vervoerder het product in bezit heeft gekregen. 
  • Als je in één bestelling meerdere goederen met verschillende levertijden heeft besteld, verstrijkt de herroepingstermijn/bedenktijd 30 dagen na de dag waarop je het laatste product of onderdeel heeft ontvangen. 
  • Op het moment dat je met ons een regelmatige levering van producten bent overeengekomen verstrijkt de bedenktijd/herroepingstermijn 30 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, het eerste product fysiek in bezit krijgt.
  • Ingeval van diensten verstrijkt de bedenktijd/herroepingstermijn 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Verhuur artikelen die reeds aan de huurder zijn geleverd kunnen niet meer worden herroepen. Wel is mogelijk de huurtermijn in te korten.

Retourzending doorgeven

Kondig je retourzending bij voorkeur aan per mail. We weten dan dat je pakketje eraan komt en houden in de gaten dat hij goed arriveerd. Zodat we daarna je retourzending snel kunnen verwerken. Stuur hiervoor een email naar info@becidor.nl met de volgende informatie:

  1. Order of factuurnummer
  2. Het product wat je gaat retourzenden
  3. Retourwijze: verzenden of langsbrengen
  4. Wil je van ons een retourlabel ontvangen? De kosten hiervan houden we in van het te retourneren bedrag. Je mag ook zelf een retourzending kopen bij een pakketdienst.

Je mag ook de voorbeeld tekst voor het herroepen gebruiken.

Retourzendtijd

Na je retour aankondiging heb je 14 dagen de tijd om de producten retour te zenden. 

Retourformulier:

Voeg voor een snelle verwerking van je retourzending het retourformulier toe aan je retourpakket of mail deze ingevuld naar info@becidor.nl

Retour kosten vanuit NL > Nederland:

Retour verzendkosten zijn voor eigen rekening, deze zijn max €14,63 per pakket (via PostNL). Wij kunnen je ook een retourlabel sturen, een retourlabel via ons kost:

  • brief pakket €4,72
  • klein pakket €5,93
  • groot pakket €6,66
  • meedere pakketen (in geval van paardenvoer)€6,66 per pakket

De kosten voor het retourlabel brengen we in mindering op het retour te storten bedrag.

Retour kosten vanuit BE > België:

Retour verzendkosten zijn voor eigen rekening, deze zijn max €39,69 per pakket (via Bpost). Wij kunnen je ook een retourlabel sturen, een retourlabel via ons kost:

  • €15,73 per pakket

De kosten voor het retourlabel brengen we in mindering op het retour te storten bedrag.

Retour kosten vanuit DE > Deutschland:

Retour verzendkosten zijn voor eigen rekening, deze zijn max €44,99 per pakket (via DHL Deutsche Post). Wij kunnen je ook een retourlabel sturen, een retourlabel via ons kost:

  • €15,73 per pakket

De kosten voor het retourlabel brengen we in mindering op het retour te storten bedrag.

Retouradres:

Becidor
Ambachtstraat 2
7041GC 's-Heerenberg

Retour risico:

De verzending van Becidor naar de klant vind plaats op risico van Becidor. De retour zending van de klant naar Becidor vind plaats op risico van de klant. Verzend daarom het product indien redelijkerwijze mogelijk in de originele staat en verpakking retour.

Retourbetaling:

Na ontvangst van je retour aankondiging of annulering doen we binnen 14 dagen de retourbetaling, maar meestal sneller ;) HIervoor moet wel de retourzending bij ons binnen zijn, of je moet ons het bewijs van verzending naar ons hebben gemaild info@becidor.nl. Als je je gehele bestelling retour stuurt ontvang je ook de "heen" verzendkosten retour. De retour verzendkosten blijven voor eigen rekening.

Welke producten kunnen niet retour:

  • aangebroken voeding of verzorgingsproducten
  • maatwerk producten, producten die op verzoek van de klant zijn geproduceerd naar specificaties van de klant, bijvoorbeeld een hoofdstel met extra lange keelriem, of een ruifafdeknet met speciale maten)
  • producten waarvan verzegeling is verbroken, bijvoorbeeld bij een DVD

 

De webshop van Becidor is gekeurd door Stichting Webwinkel Keur en voldoet aan alle eisen.

 

Meer informatie:

Bestelinformatie

Retourneren:

© 2010 - 2019 Becidor | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.